20 Mayıs 2010 Perşembe

mâşallah sana !...

mâdemki aldın şu pasaportu
çin'e gitmeliydin gidince
viyetnam'a kore'ye küba'ya gitmeliydin
kapı komşundu arap
arap'a gitmeliydin
geldin de bu ''doyçland über alle''ye
geldin de ne bok yedin
ulan hasan hüseyin
a benim gerikalmış düdüğüm !

yedin domuz etini
yedin domuz etini
çektin sarı birayı
çektin sarı birayı
bakıp bakıp sarı tombul bacaklarına alman kızların
kucakladın kuştüyü yatakları
terlettin geceleri
ulan hasan hüseyin
a benim gerikalmış düdüğüm !

şunun adı fabrikadır
anladın mı düdüğüm
şunun adı
kömür demir ocağı !
şunun adı otobandır
anladın mı düdüğüm
şunun adı yapay orman
şunun adı ulusal park
anladın mı düdüğüm
şunun adı şıvarsvald !
şunlar da bizimkiler
kırşehie'den ali osman
sivas'tan haydar
geldin de bu ''doyçland über alle''ye
geldin de ne bok yedin
ulan hasan hüseyin
a benim gerikalmış düdüğüm !
bu gurbetlik
bu özlem
oralarda yok muydu ?


''hasan hüseyin korkmazgil''
''koçero vatan şiiri'' adlı kitaptan

Hiç yorum yok:

birleşin...

çıktı bir gün bir aydın sakalları arasında saklanmış ağzıyla konuştu işçilerle anlattı gerçeği dedi ben memnunum hâlimden ama üzüyor beni s...