7 Eylül 2009 Pazartesi

kırık düşler üniversitesi...

yine aynı düşü kurarken , sınıftakilerin toplanma sesiyle dersin bittiğini anlayıp kendime geldim . sınıftakilerle samimiyetsiz ''iyi akşamlar'' faslı arasından geçerken , bana artık bir cehennem gibi gelen yurdun yolunu tuttum . yurda doğru inen kalabalıklar arasında ne kadar yalnız olduğumu bir kez daha hissettim .

ve odaya girdim... odadakilere de , sınıftaki gibi samimiyetsiz bir şekilde ''iyi akşamlar'' diyerek yatağa uzandım . her akşam bu kalabalık , küçücük ve havasız odada kimi bağıra bağıra şarkı söyler ; kimi ise yüksek sesle konuşur . gecenin ilerleyen saatlerinde ise koridorlardaki olası bağırışmaları beklemeye başlarız . artık ben de iyice alıştım bunlara . aynı odayı paylaştığım arkadaşlardan hiçbiri , benim bir üniversite öğrencisinde bulunmasını istediğim özelliklere sahip değillerdi . tanıştığım hiçbir arkadaş önemli toplumsal ve güncel olaylardan haberdar değilken ; gereksiz magazin olaylarının hepsiyle ilgili tüm gelişmeleri biliyorlardı . ilk günlerde çok şaşkın olmama rağmen , derslere giren profesörlerin bile ; derslerinde magazin olaylarından örnek verdiklerini gördükten sonra tüm bu yaşadıklarımı doğal karşılama kararı aldım . artık emindim . bulunduğum bu yer , bilimin özgürce yapılacak çalışmalarla ifade edilebileceği bir yer değildi . uğruna çocukluğumuzu sınavlarla harcadığımız bu yer , düşlerimdeki bilimsel tartışmalı ortam değildi . çünkü dersliklerde düşünceni ifade etmek bile imkânsızdı . yalnızca ezberci bir eğitimin diktatörlüğü hâkimdi derslerde . beni en çok üzense , öğrencilerin teslimiyetçi hâlleriydi . herkes derin bir uykudaydı sanki . benim de en büyük korkum onlar arasında onlara benzemekti . çünkü bu vasıfsız kalabalık kendi gibi olmayanı hemen dışlıyordu . onların farklı hiçbir görüşe tahammülü olmadığından ben de yalnızlığı onlara tercih ettim .

işte beklenen sesler... hafif aralık olan kapıdan bunun bir linç girişimi olduğunu anlıyorum . dövülen kişiyi düşünüyorum . acaba o da farklı şeyler düşünüp ; bu düşünceleri başkalarıyla paylaştığı için mi şiddete maruz kalıyordu ? belki de kantinde , gidip oturmaması gereken bir masaya oturmuştu ?

bazen buradan bir an önce kurtulmam gerektiğini düşünüp , yurttan ayrılmaya karar veriyorum . ama sonra ''sadece benim kurtulmam neyi değiştirecek ki?'' diye düşünmeye başlıyorum . yurt parasını bile ödemekte zorlanan , yemek masrafını karşılayamayan bir öğrenci ; aç gözlü ev sahiplerinin olmayan insafına kalmış ev kirasını nasıl ödeyecek ? yine de eve çıkmanın en iyi yanı , kalabalık ve havasız olan odadan kurtulmak olur ama . gerçi iyi bir ev bulmak da zor gibi . onun için yurttan ayrılmak çözüm değil . elele verip yaşadığımız yeri , burayı değiştirmeliyiz . sadece bu odayı değil , tüm okulu da değiştirmeliyiz . biliyorum , benim yalnızlığı içime kapanıklığımdan . yoksa kim ''sanatçı'' diye sorulunca ''serdar ortaç'' demeyen ; ''kenan evren'' kim denildiğinde ''ata binen kadının resmini yapan adam'' demeyen çok kişi var . kim sanatçı denildiğinde ''nazım hikmet''i anlatan ; ''kenan evren'' kimdir denildiğinde onun ''kanlı bir diktatör'' olduğunu söyleyen , birçok kişi var benim gibi . onlarla tanışacağımı biliyorum...

biliyorum bulacağız birbirimizi . ve uyanacağız hepimiz o derin uykudan . sevdalanacağız birbirimize . tıpkı düşlerimize sevdalı olduğumuz gibi . sadece kendimizi kurtarmak için değil , herşeyi değiştirmek için uğraşacağız . üniversiteleri... hayatları... ve geleceğimizi...


''kızılbalık''

Hiç yorum yok:

yasal uyarı

sitemizden indirmiş olduğunuz dosyalar her sanatçının kendi isimleriyle tescil edilmiş eserlerinin cd ve kaset kopyalarıdır... bu dosyalar size tanıtım amaçlı sunulmaktadır . müzik dosyalarını bilgisayarınızda 24 saatten fazla tutmanız t.c. yasalarına göre suç sayılmaktadır. bu tür bir yasal işlemde www.sisedekibaliklar.blogspot.com ve sitemizde reklamı ya da banner'ı bulunan diğer siteler bu duyurunun yayınlanmasını takiben sorumluluk kabul etmeyecektir.

iletişim

paylaşmak istediğiniz konular ve yazılar için mail adresimiz...

sisedekibaliklar@windowslive.com