30 Nisan 2009 Perşembe

annabelle lee...

senelerce senelerce evveldi
bir deniz ülkesinde
yaşayan bir kız vardı bileceksiniz
adı annabelle lee
hiçbir şey düşünmezdi sevilmekten ;
ve sevmekten başka beni .

o çocuk , ben çocuk , memleketimiz,
o deniz ülkesiydi
sevdalı değil , kara sevdalıydık
ben ve annabelle lee
göklerde uçuşan melekler bile
kıskanırdı bizi
bir gün işte bu yüzden göze geldi
o deniz ülkesinde
üşüdü rüzgarından bir bulutun
güzelim annabelle lee
götürdüler el üstünde
koyup gittiler beni
mezarı ordadır şimdi
o deniz ülkesinde

biz daha bahtiyardık meleklerden
onlar kıskandı bizi
evet bu yüzden ,şahidimdir herkes ve o deniz ülkesi
bir gece rüzgarından
üşüdü gitti annabelle lee

sevdadan yana kim olursa olsun
yaşça başça ileri
geçemezdi ki bizi
ne yedi kat gökteki melekler
ne deniz dibi cinleri
hiçbiri ayıramaz beni senden
güzelim annabelle lee

ay gelip ışır , hayalin erişir
güzelim annabelle lee
bu yıldızlar gözlerin gibi parlar
güzelim annabelle lee
orda gecelerim , uzanır beklerim ;
sevgilim , hayatım , gelinim
o azgın sahildeki
yattığın yerde seni ...

''edgar allan poe ''
çeviri:'' m.cevdet anday''

Hiç yorum yok:

birleşin...

çıktı bir gün bir aydın sakalları arasında saklanmış ağzıyla konuştu işçilerle anlattı gerçeği dedi ben memnunum hâlimden ama üzüyor beni s...