31 Aralık 2009 Perşembe

sahil kahvesinde zonguldak...

adana saimbeyli'de gözleri görmeyen bir adam donarak ölmüştü geçen kış . cesedinin bulunduğu saatlerde ben kocaman ekranı olan bir televizyonun durduğu camekânın önünden geçiyordum . televizyondaki alt yazıda da ''ve insan yeryüzünün sırlarını öğrenmek istedi'' yazıyordu . erdeniz , kocaman gövdesiyle karaya oturdu . ve küçük bir gezegen daha bulundu , ona bir numara verildi . izmir körfezinde güzelyalı'ya doğru siyah ve ne olduğu bilinmeyen bir tabaka , karabatakların avlanmasına izin vermeyecek şekilde denizin üzerini doldurdu . lavvuarın hemen yanında işçi barakalarından yaşayan bir işçi barakasına girdi . küçük bir çocuk sahilden (çocuğun gözleri çekik) ''boyayalım parlasın'' diye diye geçiyordu . izlanda'lı şarkıcı björk , fotoğrafçısının gömleğini yırtmıştı . biz yan yana fotoğraf çektirmiştik , adım kadar güzel miyim acaba ?

çipura güzel bir balıktır .
dünyada ise hızla devleşen küçük ve büyük pille çalışan insanlar üretmeye çalışan bilim insanları , en iyi pilin duracell olduğunu söylüyorlardı . neyse ki denizin kilometrelerce altında pille çalışmayan çipuralar vardı . güllük'te iki milyonu ölmüş . bu bir komplo mudur acaba ?

gazze'de tam bu sıralarda yoksul insanlar , dünyanın en büyük açık hava hapishanesinden kaçmaya çabalıyorlardı . onlar demirden bir duvarı deldiler . darısı diğer duvarların başına .

rahatsız olsam ben kendim söylerim . ben , sahi ben o sırada çay içerek ısınıyordum . yol paraları çok fazla . hükümet kızılay'ın oradaki binaları almış . ardahan'da kombiler soğuktan donmuş . iran'a hemen bir telefon açılmış . ''açın doğalgaz vanalarını'' . iran şaşırmış .

kadınlar , gelin ! elimde hepinizi kurtaracak bir şey var . beyaz gelinlik üzerine , kırmızı kurdeleli paketlerinizden ; akşam ne yemek yapsam sorusundan ; gece sokağa çıkmışsın , haketmişsin yargılarından ; bu akşam olmaz başım ağrıyor bahanelerinden kurtaracak bir formül...

ama bütün bunların dışında sizlere , sarsılan güvenim ve kırılan kâlbim var . ne çok sevmeme rağmen ne çok kırdınız beni . bilmem anlatabildim mi ?

üstelik ''penbak ampisilin''e duyarlı gram pozitif ve gram negatif mikro organizmaların neden olduğu solunum sistemi , ürogenital sistem , deri ve yumuşak doku enfeksiyonları tedavisinde endikedir . yaa...


''lepistes''


''üsküdar'da güvercinlere yem
zonguldak'ta balıklara ekmek
üsküdar'da güvercinler
zonguldak'ta balıklar
aynı iştahla saldırırlar yiyeceğe
çünkü açlık her yerde aynı''

''engin çöl''

Hiç yorum yok:

birleşin...

çıktı bir gün bir aydın sakalları arasında saklanmış ağzıyla konuştu işçilerle anlattı gerçeği dedi ben memnunum hâlimden ama üzüyor beni s...