18 Ekim 2009 Pazar

zindanı taştan oyarlar...

sılanın ufak tefek yolları
ağrıdan sızıdan tutmaz elleri
tepeden tırnağa şiir gülleri
yiğidim aslanım aman burda yatıyor

bugün efkarlıyım açmasın güller
yiğidimden kötü haber verirler
demirden döşeği taştan sedirler
yatak diken diken yastık batıyor
yiğidim aslanım aman burda yatıyor

bir şubat gecesi tutuldu dilin
silaha bıçağa varmadı elin
ne ana ne baba ne kız ne gelin
yiğidim aslanım aman burda yatıyor

ne bir haram yedin ne cana kıydın
ekmek kadar temiz su gibi aydın
hiçkimse duymadan hükümler gidin
yiğidim aslanım aman burda yatıyor
döşek melil mahzun yastık batıyor

mezar arasında harman olur mu
onüç yıl hapiste derman kalır mı
azrail aç susuz canın alır mı
yiğidim aslanım aman burda yatıyor
döşek melil mahzun yastık batıyor

zindanı taştan oyarlar
içine bir yiğit koyarlar
sağa döner böğrü taşa gelir
sola döner çırçıplak demir
çeliğin hası da yiğidim aman böyle bilenir
döşek melil mahzun yastık batıyor
yiğidim aslanım aman burda yatıyor



''bedri rahmi eyüboğlu''
''karadaut'' adlı kitaptan

Hiç yorum yok:

birleşin...

çıktı bir gün bir aydın sakalları arasında saklanmış ağzıyla konuştu işçilerle anlattı gerçeği dedi ben memnunum hâlimden ama üzüyor beni s...