17 Temmuz 2009 Cuma

bir melek satın aldım...

sevgilim bana sözlükse özgüyüm ona
yoksa , yanan tahıl ambarında dolaşmak bana göredir
bir arkeoloji müzesinde kendi maketimle karşılaşmak keza ,
bana göre aynı göz hizasında hâlâ ,
sosyalist bir piyanist/in parmak boylarının eşitliği ile
polis kurşunuyla devrilern yunanlı bir anarşist çocuk olmak ,
illa bankaları , beton şatoları ateşe vermek bir kafka romanında
ve o gece gökyüzünde kaç yıldız varsa o kadar yıl
hapis yatmak ruhunun uyuşmuş ormanında çınarlara sıkıca bağlı
tam bana göre harfleri teslimiyetçi rakamlara tercih etmek
ve savaş başladığında aşk ile aşktan kaçmak , keza...

bir melek satın aldım dünyanın en küçük köyünde
en küçük dükkândan en küçük metal paralarla
sarısı maviye yakın , siyahı hafif kızıl tonda yumuşak ya da silik ,
gündelik meleklerden biri işte
kanatları yolunmuş , gözleri oyulmuş , dili kopartılmış bir melek
ne kur'an'da ne incil'de / ne zebur'da ne tevrat'ta ne de das kapital'de
belki sadece yağmurlu bir akşamüstünde geçiyor adı
evet , şimdi geçiyor adı , önünde hüzünden müteşekkil konvoylarla...

aslında
tanrısı bilinmeyen meleklerden korktuğum sonbaharlar bunlar ,
arkandan koşup gelip acımadan kafana sıkan hayvanların cenneti
ihanetler , iftiralar , yalnızlıklar kâlbimize ödül
öyle bir tasvirin içinde müebbetiz ki ,
karakolda ''kimliğim yok , kişiliğim var'' diyebilmek cesareti...
tekrarı olmayacak cinayetlerin suç aletiyiz melek , tutun bana ,
hep düşen bir şeye dönüşmekle bitiriyoruz macerayı , sükunet zül ,
yahut bir arab'ın ta amerika'ya fırlattığı ayakkabıyız
ya da altı delik bir ayakkabı hrant'ın ayağında...

yahut varoşlarda bir somun ekmeğin pırlanta değeri
gökyüzü , yeryüzünün mücadeleye teşekkürüdür
yahru konsolosluk balkonunda göndere çekilen kara bayrak
bütün taçlar lazımlık olacak
yahut bir bok değiliz , foseptiğimiz böyle
birbirine veba armağan eden sıçanlarız devasa bir lağım kanalında...

bir melek satın aldım dünyanın en küçük köyünde
en küçük dükkândan en küçük metal paralarla ,
sonra hayatta unuttum onu
bırakmışım yanlışlıkla sıradan bir akla
melekse eğer gerçekten , melekliğini bilecek elbette
ölmeyecek biz de ölene kadar , biz de kazanana kadar
sevgilim , kabul et bu meleği , içindeki fişekte sakla !



''küçük iskender''

Hiç yorum yok:

birleşin...

çıktı bir gün bir aydın sakalları arasında saklanmış ağzıyla konuştu işçilerle anlattı gerçeği dedi ben memnunum hâlimden ama üzüyor beni s...