17 Temmuz 2009 Cuma

bir melek satın aldım...

sevgilim bana sözlükse özgüyüm ona
yoksa , yanan tahıl ambarında dolaşmak bana göredir
bir arkeoloji müzesinde kendi maketimle karşılaşmak keza ,
bana göre aynı göz hizasında hâlâ ,
sosyalist bir piyanist/in parmak boylarının eşitliği ile
polis kurşunuyla devrilern yunanlı bir anarşist çocuk olmak ,
illa bankaları , beton şatoları ateşe vermek bir kafka romanında
ve o gece gökyüzünde kaç yıldız varsa o kadar yıl
hapis yatmak ruhunun uyuşmuş ormanında çınarlara sıkıca bağlı
tam bana göre harfleri teslimiyetçi rakamlara tercih etmek
ve savaş başladığında aşk ile aşktan kaçmak , keza...

bir melek satın aldım dünyanın en küçük köyünde
en küçük dükkândan en küçük metal paralarla
sarısı maviye yakın , siyahı hafif kızıl tonda yumuşak ya da silik ,
gündelik meleklerden biri işte
kanatları yolunmuş , gözleri oyulmuş , dili kopartılmış bir melek
ne kur'an'da ne incil'de / ne zebur'da ne tevrat'ta ne de das kapital'de
belki sadece yağmurlu bir akşamüstünde geçiyor adı
evet , şimdi geçiyor adı , önünde hüzünden müteşekkil konvoylarla...

aslında
tanrısı bilinmeyen meleklerden korktuğum sonbaharlar bunlar ,
arkandan koşup gelip acımadan kafana sıkan hayvanların cenneti
ihanetler , iftiralar , yalnızlıklar kâlbimize ödül
öyle bir tasvirin içinde müebbetiz ki ,
karakolda ''kimliğim yok , kişiliğim var'' diyebilmek cesareti...
tekrarı olmayacak cinayetlerin suç aletiyiz melek , tutun bana ,
hep düşen bir şeye dönüşmekle bitiriyoruz macerayı , sükunet zül ,
yahut bir arab'ın ta amerika'ya fırlattığı ayakkabıyız
ya da altı delik bir ayakkabı hrant'ın ayağında...

yahut varoşlarda bir somun ekmeğin pırlanta değeri
gökyüzü , yeryüzünün mücadeleye teşekkürüdür
yahru konsolosluk balkonunda göndere çekilen kara bayrak
bütün taçlar lazımlık olacak
yahut bir bok değiliz , foseptiğimiz böyle
birbirine veba armağan eden sıçanlarız devasa bir lağım kanalında...

bir melek satın aldım dünyanın en küçük köyünde
en küçük dükkândan en küçük metal paralarla ,
sonra hayatta unuttum onu
bırakmışım yanlışlıkla sıradan bir akla
melekse eğer gerçekten , melekliğini bilecek elbette
ölmeyecek biz de ölene kadar , biz de kazanana kadar
sevgilim , kabul et bu meleği , içindeki fişekte sakla !



''küçük iskender''

Hiç yorum yok:

yasal uyarı

sitemizden indirmiş olduğunuz dosyalar her sanatçının kendi isimleriyle tescil edilmiş eserlerinin cd ve kaset kopyalarıdır... bu dosyalar size tanıtım amaçlı sunulmaktadır . müzik dosyalarını bilgisayarınızda 24 saatten fazla tutmanız t.c. yasalarına göre suç sayılmaktadır. bu tür bir yasal işlemde www.sisedekibaliklar.blogspot.com ve sitemizde reklamı ya da banner'ı bulunan diğer siteler bu duyurunun yayınlanmasını takiben sorumluluk kabul etmeyecektir.

iletişim

paylaşmak istediğiniz konular ve yazılar için mail adresimiz...

sisedekibaliklar@windowslive.com