14 Ağustos 2009 Cuma

baktıkça değişen açılar...

bu sayfalarda neden kürtçe yazılar var ? zaten eğitim dili değil , anlamıyoruz da dili... hem edebiyatı da gelişkin değil ( kürtler çok eski bir ulus) fakat yazılı edebiyatta gelişme ''sınırlı'' ; tabi bu sınırlılık , okuyucunun tenezzül etmemesinden kaynaklanıyor . yani aslında ''yazın''ın bütün türlerinde bir üretim var ama bu tükenecek , dil denen olguya değer verecek olan biz okuyucular ; olması gerekeni lâyıkı ile yerine getirmiyoruz... beriki atılıyor birden ;

-ama heval bunlar kürtçe ifade edilemezki !
öteki kafasıyla onaylıyor ''bence de ji'' diyor ve ekliyor :
-heval , biliyorsun bu son süreçte yaşananlar çok kritik ve bu bağlamda hareket politik olarak bazı açılımlar yapmak zorunda .
-ere heval baş é . ez ji xwe her roj politik tırki diraxiwim u hertim politik tırki difikirim . lé wejeya ku mirov hestén xwe , biranina xwe , dilşewata xwe dé çawa politik tırki bine ziman çima em bi zimané xwe helbestan , çirokan an ji nivisén wejeyi naxuynin . te min fehm kir .
-evet , anlıyorum fakat konuşamıyorum .
-neden ben senin söylediklerini hem anlayıp hem de cevap veremiyorum . ve neden sen benim söylediklerimi sadece ''anlamakla'' kalıyorsun ? (buradaki anlaşmazlık sadece kürtler arasında geçiyor)

bu küçük mizansen gerçek kesitlerden alınmıştır . aslında yukarıda sorduğumuz sorunun ''gereksizliği'' ortada . ve böyle bir soruya da cevap bulmak ''gereksiz'' . belki de uygun cümleler şunlar olabilir :

''em mirov parçeyeki biçuk ekosistema cihané ne , lé em ji hemu parçeyén din zédetir zerare didin sistemé u tenduristiya wé ték dibin . em niha hem pir-rengiya giyanaweri , hem ya zimani u hem ji ya çandi ji holé radibin , bi yek riya yekrengkirina bi daré zoré xesare didin cihané . pir-rengiya biyolojik ji bo xwe zayé çiqas giring be , ji bo mirovahiyé ji pir-rengiya zimani ewqas giringe''


''maraba balık''

Hiç yorum yok:

birleşin...

çıktı bir gün bir aydın sakalları arasında saklanmış ağzıyla konuştu işçilerle anlattı gerçeği dedi ben memnunum hâlimden ama üzüyor beni s...