7 Haziran 2009 Pazar

senin yaşın...

karıcığım ;
senin kaç yaşında olduğunu
ne düşündüm şimdiye kadar ;
ne de bundan sonra düşüneceğim
sen üç yaşındasın bebeğim
tombul pembe beyaz
şirret şirin ve yaramaz
sen onsekiz yaşında sevgilimsin
-kocaman ince bilekli geyik-
sen anamsın altmış yaşındasın
sen yaşı ve cinsiyeti olmayan arkadaşsın ;
büyük kavgamda beraber dövüştüğüm
bana nasihatlerin en doğrusunu veren
ve tehlikelerde kanatlarını üstüme geren
senin kaç yaşında olduğunu
ne düşündüm şimdiye kadar ;
ne de bundan sonra düşüneceğim.
ve inanmıyorum bir kış günü dünyaya geldiğine
sen mutlaka baharda doğmuş olmalısın ,
toprak uyanırken.


''nâzım hikmet ran''

Hiç yorum yok:

birleşin...

çıktı bir gün bir aydın sakalları arasında saklanmış ağzıyla konuştu işçilerle anlattı gerçeği dedi ben memnunum hâlimden ama üzüyor beni s...