15 Haziran 2009 Pazartesi

son vagon...

günlerden herhangi bir gün ; bir kış günü soğuk bir trenin son vagonunda , karanlık bir şehirden aydınlık bir şehre kaçıyordum . trenlerin son vagonları lokomotiften hep uzak hep sessiz ve hep soğuk . lokomotifin sıcak suyu küskündür son vagona . nedendir bilmem , ben hep son vagona binerdim ve hep üşürdüm . terk etmezdim onu , uykulara dalardık beraber , sonra masallara karışır giderdik . deniz kıyısına varana kadar bir koşturmaca sürerdi yollarda . tren deniz gördüğü zaman da beni uyandırırdı . yol hep aynı yoldu . raylar hep aynı çizgide ama nedense , hep yeni bir kare , yeni bir renk yeni bir dalga yakalar insan . içeride ise değişimin kendisi , ''insanlar'' vardır . başka başka hikayedir her biri...
saat 16:15 treni . cemre toprağa düştü , insanlar umut tohumlarını ektiler kara lahanaların arasına . bu sene zamansız açıldı çiçekler , sıcaklar ağaçlarla seviştiler vakitsiz . ve vakitsiz dünyaya geldi yavruları . kış geri döndü , kızdı gürledi , ağaçların çiçeklerini öldürdü .
şimdi tren camından elimdeki , içi boş eski ağır fotoğraf makinemle dışarıyı seyrediyorum .her şey bir fotoğraf karesinden daha güzel görünüyor . ne bahara ne de kışa kızabiliyorum , o zaman ; aşk diyorum , susuyorum . kareler akıyor ; papatyalar , kayalar , bisikletler , yaşlılar , çingeneler...ne çok yakışıyordu çingeneler fotoğraf karelerine . kirli , sümüklü ama , inadına bir o kadar da güzel , ufak çingene kızları ! kimine göre , ''özgür insanlarımız'' , kimine göre ise , 72 buçuk deyip yarımdan saydıkları bir millet . ezilenin bile ezdiği , bütünü oluşturamamış insanlarımız . trene kaçak binen , biletçiyle tartışan güleç ve sıcak insanlarımız .
yaşını bilmez , onaltısında elinde bebeğiyle gezinen , sokaktaki küçücük çingene kadınları . ilkokul birinci sınıfı terketmiş , ufacık çalışan elleriyle çingene çocukları .sürekli dışlanan eşitlik isteyen küçücük çingene kadınları . evet diyorum , ''bir gün her şey güzel olacak'' , bir gün insanlar arasındaki bu uçurumlar olmayacak . bir gün bu trende , eziklik hissetmeden rahatça seyahat edeceğiz . sınıfsız , umut dolu bir gelecek göreceğiz...

karanlık tünellerden geçerken , karanlık ülkemin aydınlanma hayallerini kuruyorum . bahar yeşilini , heyecanın kırmızısına boyuyorum . sonra da sonbaharın sarı özlemini de içine katıyorum .bir çingene gülüşünü , bir eski fotoğrafı ve bir de iliklerime kadar işleyen trenin son vagonunun soğuğunu ekleyip cemreye hediye ediyorum , hep vaktinde gelsin diye...



''zindan delen''

Hiç yorum yok:

yasal uyarı

sitemizden indirmiş olduğunuz dosyalar her sanatçının kendi isimleriyle tescil edilmiş eserlerinin cd ve kaset kopyalarıdır... bu dosyalar size tanıtım amaçlı sunulmaktadır . müzik dosyalarını bilgisayarınızda 24 saatten fazla tutmanız t.c. yasalarına göre suç sayılmaktadır. bu tür bir yasal işlemde www.sisedekibaliklar.blogspot.com ve sitemizde reklamı ya da banner'ı bulunan diğer siteler bu duyurunun yayınlanmasını takiben sorumluluk kabul etmeyecektir.

iletişim

paylaşmak istediğiniz konular ve yazılar için mail adresimiz...

sisedekibaliklar@windowslive.com