24 Mayıs 2009 Pazar

martı ikarus...

pazartesi : ''bana ikarus'tan bahset'' dediğinde düşlerinin bir midye gibi açılıp kapandığını gördüm parlak bir ışığın altında . oysa ikarus'u anlattıkça kanat yerlerimin -şu biçimsiz omuzlarımı oluşturan kemikler-ne kadar acıdığını sana söylemiştim. yine de kıramadım bu çocuk ısrarını .
ikarus(ikaros)...daydalus'un oğlu...daydalus en büyük hatasını nerede yaptı biliyor musun ?
haksızlığına boyun eğdiğinde , girit kralı minos'un ... minos...acımasız kralı girit'in. minos'un beceriksiz elleri daha çirkin bir şey yaratamazdı . evet minos'un çirkin elleri , korkunç minator'u yarattı . yarı insanyarı boğa olan bu canavarınbarınacağı labirenti daydalu yapmıştı . binlerce genci içerisinde yiyeceğini bile bile ...hiçbir genç , daydalus'un yaptığı bu labirentten
ve doymak bilmeyen minator'dan kaçamadı . tasus'a dek . tasus...

salı : anlatamıyorum . kollarımın ve omuzlarımın inanılmaz ağrısı ve çakılır gibi denize , uyanmam uykumdan , her yerimin tuzlu suda yanması ve boğulduğumdan , yazamıyorum .

çarşamba : bana ikarus'u anlat diyen dudakların arasından adım çıkıveriyor . omurgalarımın ağrısı azalıyor . ama korkuyorum . çünkü ikarus'tan ne zaman konuşacak olsam onun düştüğü gibi düşüyorum . parlak bir ışık gözümü alıyor . başım dönüyor .denizi görüyorum beton gibi . ikarus'un çakıldığı gibi bir kez daha çakılıyorum , gece denize çakılır gibi uyanıyorum birden sışrayarak , neyseki yanımdasın .

perşembe : tasus kaçmayı başaran tek asidir . girit'i terkeder . minos bunu duyunca çılgına döner . daydalus'u , adamlarına yakalatır . daydanus , yıllar önce yaptığı labirent yüzünden daha önce haksızlığa boyun eğdiğinden bu kez kendi , bir kuleye hapsedilir .daydalus'un oğlu ikarus , babasını o kuleden kurtarır , fakat girit'ten çıkmak neredeyse imansızdır . yüzerek geçilemeyecek , sonsuz , mavi , tuzlu , soğuk ve dalgalı bir deniz ... daydalus(daidalos) etraftaki tüm kuş tüylerini toplar , bunları bal mumuyla yapıştırır .oğluna ve kendine bir çift kanat yapmıştır . kanatlarını takarlar . halâ anlatmamı ister misin ? acı çektiğimi görmüyor musun ? hem hikayenin sonunu da biliyorsun ne olur başka bir şey anlatayım . anlattırma bana bunu ...

cuma : ikarus , martı jonathan livingston'un atasıydı . ne yazıkki sadece uçmak ve kendini kurtarmak yetmedi ona . kanatları aklını başından aldı . gün ışığını ilk defa böyle yakından gördü . denizi , girit'i , evreni , minos'u , babasını ... kendini bile böyle görmemişti . babası oğlunun ardından çok seslendi . ikarus yükseldikçe , alçaldı babasının sesi . ikarus yükseldi . güneş dost muydu ? yaklaştı , yakarken kanatlarını birleştiren bal mumunu . bir yandan da gülümsüyordu ona . ikarus martıydı artık . jonathan livingston , ikarus olacaktı yıllar sonra ... ve ikarus'un kanatları yavaşça ayrıldı birbirinden . çırpındıkça düşüyordu bu kez .
babası kurtaramadı onu . ikarus...

omuzlarım ağrıyor . gözlerimde bir ışık dans ediyor .girit , minos uygarlığı , evren ve deniz ...dönerek düşüyorum . rüzgar yakıyor bedenimi . tutnacak bir yer yok mu bu gökyüzünde ?
babam yüksekte kalıyor . bağırıyor halâ duyuyorum . tutunacak bir yer yok ... deniz... deniz beni çekiyor içine . çakılıyorum . bir beton gibi deniz. hareket edemiyorum . ışık söndü . etrafta balıklar beni izliyor boğulurken . ve onlara eşlik ediyor , açılıp kapanan midyeler . ölüm...

cumartesi : ikarus'un hikayesi burada bitiyor . daydalus kendini kurtarır.

ben bunları yazarken , okulun penceresinden bir çift kuş girdi . en fazla avucum kadar , kuyruklu küçücük kuşlardı bunlar . tesadüfen , oyun oynarlarken ...belki de kral minos'tan kaçarlarken yanlışlıkla giriverdiler binaya . az önce biri zor da olsa buluverdi açık pencereyi . diğeri içeride kaldı . çıkmış mıdır bilmiyorum , ikarus duyuyor musun ?


''lepistes''

Hiç yorum yok:

birleşin...

çıktı bir gün bir aydın sakalları arasında saklanmış ağzıyla konuştu işçilerle anlattı gerçeği dedi ben memnunum hâlimden ama üzüyor beni s...