22 Mayıs 2009 Cuma

karadeniz'den içe ; anadolu'ya bir tren yolculuğu...

yolculuktan bir mektup ,
(r)ayların peşinden koşarcasına...

ben bir balığım ; ''balık beyinli''. tabusundan sıkılmış okumaya ve yazmaya başlayan bir balığım . henüz öldürülmemiş ama oksijeni giderek azalanlardan . bugün birkaç ruh , ziyaretime geldi. dünyadan ayrılamamışlar henüz onları dinledim .

''ben yıllar önce öldürülen bir yazarım . faili meçhul dedikleri , aslında faili bilinen binlerce ölüden yalnızca bir tanesiyim . birileri yazdıklarımdan rahatsız olmuş ; ama anlamıyorum neden , bazıları da bu birilerinden rahatsız olmuyor ?ve neden ,onları ortaya çıkartmak için uğraşmıyor ?
buralarda 301 diye bir şey icat etmişler , onu susturucu olarak kullanıyorlarmış. duyduğuma göre daha kitlesel ve güçlüymüş .bizim zamanımızda bizleri öldürerek susturuyorlardı . şimdi ise 301 var. ben anlayamadım işleyişi , o yüzden ayrılamadım dünyadan. üzgünüm...''

''ben bir askerim , tazecik öldürülenlerden . yirmi yıllık bir kardeşler savaşının kurbanlarından . onun veya bunun askeri farketmez , emredildi savaştık . kime hizmet ettik , amaç neydi , karşımızdakiler kimdi , niye silah tuttuk anlayamadım . hiç dinlemedim ikinciyi , üçüncüyü . ben yalnızca bana öğretilene inandım , analar ağladı .ayrılamadım dünyadan . üzgünüm...''

''diyarbakır'da patlayan bir bombayla öldürülern çocuklardan biriyim . bir akşamüstü parkta gezerken öldürüldüm .t(it) midir bit midir anlamam ,daha yaşım küçük benim . onlar üstlenmiş ölümüzü . bilgili ölülere sordum ''ne demek bu üstlenmek'' diye . ''yani onlar öldürmüş'' sizi dediler. ama dün dosyamı kapatmışlar , dosya kapatmak ise , katilin kim olduğu bulunadı demekmiş. anlayamadım ben bu çelişkileri , ölümümüzü de . o yüzden ayrılamadım dünyadan. üzgünüm ...''

ben solungaç solunumu yapmaya küçük cam şişemde devam etmekteyim .sizlere birkaç ruhtan birkaç yitik cümle aktardım . soluduğunuz havanın hep temiz ve bol oksijenli kalması dileklerimle ...


''zindan delen''

Hiç yorum yok:

birleşin...

çıktı bir gün bir aydın sakalları arasında saklanmış ağzıyla konuştu işçilerle anlattı gerçeği dedi ben memnunum hâlimden ama üzüyor beni s...