16 Mayıs 2009 Cumartesi

eylül...

yerden yedi kat yukardayım
ne sandım oğlum !
güvercinler komşum ,
birdenbire gökten yedi kat aşağı düşsem ,
ne kaybederim ?
şimdi bir bardağım içindeki koyu kırmızı şarabım
elinden bıraksan beni ,
cam gibi parçalanır mıyım ?
en ufak parçasında deniz gizli ...
birdenbire bir çocuk yüzü ,
apansız belirdi gözlerimin önünde
sol güzünden ilk damla
kayıyor bak yanaklarına doğru
kendimi gördüm damlanın içinde
yanaklarından iyice aşağı kayıyorum
bir nehir gibi akıyorum dudaklarındaki deltaya
şimdi sen o kadar uzakta ,
uzatabilir misin elini çocuğun yanağına ?
yoksa birdenbire düşen damla gibi
parçalanır mıyım yere düşüp ben de ?

bu ne güzel bir şehir ?
ne güzel buradaki deniz ?
gökyüzü , kuşlar ,ne güzel mavi ?
yoksa sen burdasın diye mi böyle ?
ve yıldızlar ;
sen burdasın diye mi parlak ,her zamankinden ?
şimdi birdenbire öpüversem sağ yanağından seni
geçer mi içimdeki sıkıntı ?
bir balık nasıl severse denizi ?
bir kuş nasıl severse uçmayı ?
öyle sevmeli insan

şöyle hafiften gözlerim kapansa ,
bir ağırlık çökse ,dalsam gitsem ,uyusam ?
seni unutur muyum ?

uyuma oğlum !...eylüldeyiz !
yedi kat yukardayız yerden !


''proleter balık''

Hiç yorum yok:

birleşin...

çıktı bir gün bir aydın sakalları arasında saklanmış ağzıyla konuştu işçilerle anlattı gerçeği dedi ben memnunum hâlimden ama üzüyor beni s...